torsdag 11 november 2010

Guide.

För den som aldrig varit på Hålland förut så kommer här en liten guide i bild-form, hoppas att det går att förstå den!


Bilden är tagen ifrån mitt rum på internatet. Jag bor då på Vikingborg och det är det första huset man ser när man kommer till den stora parkeringen. Här bor ca 20 hårda, kalla och känslolösa Vikingar ;-)

Till höger ligger Björneborg. Det är skolbyggnaden och där finner man reception, matsal, lektionssalar, aula, bibliotek, datasal mm.

Till vänster ligger Sveaborg och där bor också ca 20 pers. (Värt att notera: Vikingborg och Sveaborg ser likadana ut till utseendet, det enda som skiljer är att Svea är lite högre.)

Mellan Sveaborg och Björneborg ligger Jämteborg. På Jämte bor ca 30 personer fördelat på två våningar om jag inte har helt fel för mig.

Sedan finns det ytterligare tre internatbyggnader som inte är med på bilden. Det är Brunkulla och Guckuskon som ligger till vänster i bilden, bakom lärken, man kan skymta dem litegrann mellan grenarna. I vart och ett av dessa hus bor det 8 personer.

Sist (och minst!) är Rödbläran, även kallad Familjen. Där huserar en liten "familj" på 6 personer. (Detta hus finns alltså inte med på bilden, men det ligger bakom Björneborg)

Just nu ser det inte riktigt ut som på bilden, marken täcks numera av något vitt, kallt och konstigt som fallit från himlen de senaste dagarna och gjort alla på skolan överlyckliga :-)

Ps. Nu insåg jag att jag missat Laduborg som inte heller finns med på bilden. Laduborg ligger till höger bakom Björneborg. Där huserar Textillinjen och där finns även en bildsal. Många tillbringar många timmar i idrottshallen som också ligger där. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar