söndag 21 november 2010

Ursäkta jag kom fel!


Igår vart det maskerad i idrottshallen. Temat var "Ursäkta jag kom fel!" och alla var utklädda där efter, riktigt roligt!

Det var bajskorvar, en brud utan brudgum, en väldig massa bebisar (FoF2), två Pink Ladies (från Grease ni vet?), en vindruvsklase, några bönder, Dynamit-Harry från Jönssonligan, Keno, en kock... ja ni fattar. Utstyrslarna var många och de var kreativa och det var väldigt roligt att se! Jag själv hade tagit på mig scoutskjortan och stoppat ner min sovsäck i ryggsäcken och fäst mitt liggunderlag utanpå och var därmed påväg på läger! Mycket fyndigt om jag får säga det själv ;-)

När man kom fick alla en lapp med ett ord på, det var åsna, lämmel, orm, elefant, bil, gädda och ett mer som jag inte kommer ihåg. Det var lag som alla alltså blev indelade i och när man skulle hitta sitt lag skulle man låta eller göra det som djuret/saken gör. Jag fick åsna på min lapp och gick runt och skriade när jag skulle hitta mitt skriande lag. Hysteriskt roligt!

När alla hittat sina lag var det ett gäng lekar/tävlingar där man fick poäng och det lag som vann skulle få ett fint pris. Tävlingarna var stå-stilla-när-musiken-tystnar, limbo, apelsin-leken, pennan i flaskan, kolasnöret, irländsk julafton, hoppa säck, galgen, mariekex och kanske någon mer... Och när man inte tävlade skulle man dansa, dansa, dansa, dansa. Det lag som dansade mest fick extrapoäng.

Ja, det är lite svårt att beskriva denna fantastiska fest, men det var ruskigt roligt. Mitt lag, åsnorna vann alltihopa och i pris fick vi en filmkväll med Sunes Sommar och popcorn. Som sammanfattning: riktigt lyckad fest och ett jättejättemegastort TACK till Kultur & Fest rådet som arrangerat detta!

Eftersom min kamera är trasig så ska jag försöka jaga ihop lite bilder ifrån festen och lägga upp här. Om jag lyckas så dyker de upp här i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar