torsdag 11 november 2010

Hej hej hallå...

...och allra hjärtligaste Välkommen till Hållands Folkhögskola´s blogg!

Hållands Folkhögskola ligger naturskönt vid Ristafallet ca 2 mil från Åre. Nära till vildmark, naturens äventyr och backarna. Du har möjlighet att under din fritid, och vissa delar av utbildningen, uppleva fjäll och vildmark på ett speciellt sätt.
 

På Hålland kan du läsa följande kurser: Bibellinjen, Fjäll & Friluftslinjen, Fjäll & Friluftslinjen åk 2 (inriktat på ledarskap), Natur & Samhällslinjen, Pionjärslinjen, Textillinjen, Turism & Servicelinjen, U-linjen och Zebralinjen.
Det finns även Konstskola som tillhör Hålland men som håller till i "stan" - Östersund.
Vill du veta mer om någon specifik kurs kolla in skolans hemsida.

Jag som skriver detta heter Johanna och jag går Turism & Service-linjen i år. I fjol gick jag Fjäll och Friluftslinjen och jag trivs jättebra här. I vanliga fall driver jag bloggen Johannas Fotografier och där får man gärna gå in och kolla ;-) I år sitter jag i PR-utskottet i Elevkårsstyrelsen och det är på den vägen denna bloggen kom till. Tack till Micke i köket för den fina idén! 

I denna bloggen kommer jag (och förhoppningsvis någon mer) att skriva lite då och då om saker som händer här på skolan och annat trevligt som Åredalen bjuder på.

Går du på skolan och vill skriva något här så hör av dig till mig.

Undrar du något om skolan eller linjerna så är det bäst att höra av sig till skolan, kontaktuppgifter hittar du på skolans hemsida. Undrar du något om denna bloggen hör av dig till hallandsfhsk@live.se

Än en gång, hjärtligt välkommen!
/Johanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar